اورمیه پایتخت والیبال آسیا

اورمیه پایتخت والیبال آسیا
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 

تیم شهرداری ارومیه برای انکه نوار پیروزی‌ها و صعودهایش در لیگ برتر والیبال قطع نشود، باید به فکر گرفتن امتیاز از تیم صدرنشین پیکان باشد.

هفته هجدهم لیگ برتر والیبال ایران، این هفته با برگزاری ۶ دیدار پیگیری می‌شود و تیمهای مدعی پیکان و شهرداری ارومیه در خانه والیبال تهران به مصاف هم می‌روند و هر دو تیم پس از پیروزیهای شیرین هفته گذشته، در اندیشه کسب سه امتیاز از این دیدار هستند تا شانس خود را برای حضور در مرحله نیمه نهایی افزایش دهند.

تیم والیبال شهرداری ارومیه که هفته گذشته در ارومیه سه بر یک سایپای البرز را شکست داد، هم اکنون با ۱۱ برد و ۳۲ امتیاز از ۱۷ بازی در رده چهام جدول رده‌بندی قرار دارد و تیمهای سایپا و پیشگامان کویر یزد با ۲۹ امتیاز در تعقیب این تیم هستند و امیدوارند با لغزش نماینده ارومیه بتوانند جایگاه این تیم در رده چهارم را تصاحب نمایند.

اما وضعیت تیم پیکان در جدول رده‌بندی بهتر از رقیب ارومیه‌‌ای است. این تیم که در دور رفت لیگ همواره در رده‌های سوم تا پنجم حضور داشت، مسابقات خود در دور برگشت را با پیروزیهای پیاپی پشت سر گذاشت تا با پیشی گرفتن از سایر مدعیان، یکه‌تاز صدر جدول لیگ والیبال باشد. پیکان که هفته گذشته در گنبد، بر تیم جواهری این شهر سه بر یک غلبه کرد، هم اکنون با ۱۴ برد و ۳۹ امتیاز از ۱۷ بازی بر صدر جدول تیکه داده است و تیمهای کاله مازندران و متین ورامین با ۳۵ امتیاز، خودروسازان تهرانی را تعقیب می‌کنند.

مسابقه این دو تیم در دور رفت، بسیار پایاپای دنبال شد و در نهایت تیم پیکان بود که توانست در برابر دیدگان هزاران هوادار ارومیه‌ای با نتیجه سه بر دو پیروز شود. البته در آن دیدار، احسن‌الله شیرکوند لیبروی شهرداری ارومیه به دلیل حکم کمیته انضباطی، نتوانست از ناظر بازی اجازه حضور در زمین را بگیرند و شهرداری ارومیه بدون این یار اصلی خود مسابقه داد. تیم ارومیه نسبت به دور رفت، یک تغییر در ترکیب بازیکنان خود داده است و با جذب یاسر پورتوندو، از این بازیکن کوبایی خود در مواقع لزوم استفاده می‌کند.

حضور بازیکنان باتجربه مانند امیر حسینی، مهدی بازارگرد و فرهاد ظریف در پیکان و علیرضا نادی، سعید معروف، سعید مصطفی‌وند، فرهاد پیروت‌پور، بهرام فرید و احسن‌الله شیرکوند در ترکیب تیم شهرداری ارومیه بر جذابیتهای این بازی می‌افزاید و همچنین از تاثیر تفکرات پیمان اکبری و دراگان جورجویچ، سرمربیان دو تیم در تعیین نتیجه این دیدار نباید غافل شد.

دراگان جورجویچ که بازیهای تیمش برابر سایپا، پیشگامان کویر و متین ورامین را مهمتر از پیکان می‌دانست و هفته گذشته توانست با آنالیز کامل تیم سایپا، این تیم را در ارومیه زمین‌گیر کند، امتیازات بازی با پیکان را نیز ارزشمند توصیف می‌کند و می‌افزاید: پیکان هم اکنون در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد اما من اعتقاد دارم که می‌توانیم بازی خوبی برابر این تیم به نمایش بگذاریم زیرا در بازی رفت، ما در حالی به این تیم با نتیجه سه بر دو باختیم که دو بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم.

یدالله کارگرپیشه، مدیرفنی تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز معتقد است با یک آنالیز کامل و تمرکز بر روی نقاط ضعف پیکان، می‌توان از این تیم امتیاز گرفت. او می‌گوید: تیم پیکان هم دارای ضعفهایی است و به عنوان مثال، پاسور این تیم دفاع خوبی ندارد و در دریافتها هم مشکلاتی دارند و با تکیه بر توانایی بازیکنان خود، تلاش می‌کنیم این تیم قدرتمند را نیز شکست دهیم. ما در بازی رفت، رقابت جانانه‌ای با این تیم داشتیم و در ست پنجم شکست خوردیم. در تهران نیز با تمام توان ظاهر خواهیم شد و به راحتی برابر این تیم تسلیم نمی‌شویم.

در فصل گذشته نیز این دو تیم چهار بار به مصاف هم رفتند که دو دیدار در مرحله رده‌بندی انجام شد و پس از ثبت یک پیروزی برای هر یک از دو تیم، فدراسیون والیبال هر دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران را مشترکا به عنوان تیمهای سوم لیگ معرفی کرد.

ربادنگو، مشاور ایران در میزبانی لیگ جهانی والیبال که بامداد دوشنبه وارد ایران شده است، یکی از تماشاگران این بازی حساس والیبال خواهد بود تا از نزدیک با کیفیت مسابقات و تیمهای لیگ برتر والیبال ایران آشنا شود.

در این هفته، علاوه بر این دیدار، پنج مسابقه دیگر نیز برگزار می‌شود که به نوعی جدال بالانشینان لیگ با قعرنشینان محسوب می‌شوند. در این دیدارها، شهرداری تبریز از سایپای البرز میزبانی می‌کند، متین ورامین با تیم قعرنشین جواهری گنبد جدال می‌کند، پیشگامان کویر یزد به مصاف باریچ اسانس کاشان می‌رود، آلومینیوم المهدی بندرعباس و نوین کشاورز تهران با هم دیدار می‌کنند و میزان خراسان در سالن مهران مشهد از کاله مازندران پذیرایی می‌کند.

دیدار تیمهای پیکان تهران و شهرداری اورمیه از ساعت ۱۶ روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه در خانه والیبال تهران برگزار می‌شود و این بازی به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.


پیش بازی: پیکان تهران   شهرداری اورمیه / دوئل با صدرنشین / نتيجه اين بازي را پيش بيني كنيد / پیکان شهرداری ارومیه  / پرتال هواداران والیبال اورمیه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 64
بازدید کل : 27260
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • قالب میهن بلاگ
  • قالب وبلاگ