اورمیه پایتخت والیبال آسیا
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, توسط Kids Volleyball Urmia

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار برابر روسیه نیز تن به شکست داد.

به گزارش پرتال هواداران والیبال اورمیه به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش برابر روسیه از رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۳ با نتیجه سه بر یک تن به شکست داد. ملی پوشان ایران در این مسابقه تنها در ست سوم توانستند قهرمان المپیک را مغلوب کنند.

لیگ جهانی والیبال/ شکست امیدوارکننده ایران برابر قهرمان المپیک / والیبال لیگ جهانی والیبال لیگ جهانی 2013 والیبال لیگ جهانی روسیه تیم ملی ایران  / پرتال هواداران والیبال اورمیه

ست نخست: ۲۵ بر ۲۳ روسیه

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، حمزه زرینی، امیر غفور و آرمین تشکری وارد میدان شدند و نخستین امتیاز را با سرویس اشتباه روس‌ها بدست آوردند. شاگردان خولیو ولاسکو همانند دیدار نخست این مسابقه را نیز خوب آغاز کردند و همان ابتدا از حریف خود که قهرمانی المپیک ۲۰۱۲ را یدک می‌کشد پیش افتادند. آبشارهای ایران در این ست خوب بود و حتی از روی دستان بلند موزیریسکی نیز عبور می‌کرد. ایران ۷ بر ۴ از میزبانش پیش افتاد که سرعتی زن ۲۱۸ سانتی‌متری روس به دلیل عملکرد ضعیفش به روی نیمکت نشست.

در ادامه روس‌ها به کار سرعتی روی آوردند و اختلاف را کاهش دادند. دریافت‌های ضعیف ملی‌پوشان نیز به امتیاز آوری روس‌ها کمک کرد و اختلاف به حداقل رسید و از ایران پیش افتادند. ایران دوباره کار را به تساوی کشاند و با دفاع خوب فرهاد قائمی ۱۰ بر ۹ پیش افتاد. بازی پایاپای پیش می‌رفت و ملی پوشان فاصله حداقلی خود را حفظ می‌کردند اما سرویس‌های ایران یکی پس از دیگری به تور می‌خورد و روس‌ها امتیاز کسب می‌کردند.

در ادامه ایران در دفاع و دریافت خوب کار کرد. ملی پوشان از توپ‌های برگشتی نیز بهره می‌بردند و موفق بودند. روس‌ها نیز با استفاده از پشت خط زن های خود سود می بردند. بازی پایاپای پیش می‌رفت و نتیجه ۱۹ بر ۱۹ بود. ملی پوشان ایران دوباره از امتیاز ۲۰ به بعد برابر روس‌ها کم آوردند و حریف توانست فاصله خود را با مهمانش زیاد کند. ولاسکو نیز به سرعت دست به تغییر زد و آرش کشاورزی را به جای حمزه زرینی به میدان فرستاد. روسیه ۲۳ بر ۲۰ از ایران پیش بود و که آقای خاص والیبال جهان برای مهمان وقت استراحت گرفت.

در ادامه ایران فاصله امتیازی را کاهش داد اما در نهایت ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ مغلوب شد تا دوباره در امتیاز‌های پایانی یک ست مغلوب قهرمان المپیک شود.

نیکولای پاوولو روس با کسب هفت امتیاز موثرترین بازیکن میدان در این ست بود.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ روسیه

روس‌ها ست دوم را با امتیازآوری آغاز کردند و ۲ بر صفر پیش افتادند. ملی پوشان ایران در ست دوم کمی عجولانه کار می‌کردند و در همان ابتدا اشتباه‌های زیادی داشتند. روس‌ها در ست دوم تیم برتر بودند و ۶ بر ۲ پیش افتادند. ایران نیز در دفاع و دریافت عملکرد خوبی نداشت و بازیکنان پراشتباه بودند. در شرایطی که میزبان به خوبی و با آرامش کامل امتیازآوری می‌کرد ایرانی‌ها اشتباه‌های فردی خود را همانند مسابقه نخست تکرار می‌کردند.

بالاخره ایران طلسم امتیاز ۴ را شکست و نتیجه را ۱۱ بر ۵ کردند. روس‌ها در این ست آبشار‌های مهار نشدنی داشتند و با شناخت کاملی از خط دفاعی ایران کار می‌کردند. موزیرسکی در این کوارتر خودش را پیدا کرد و با حرکات سرعتی امان دفاع ایران را بریده بود.

ولاسکو در زمان استراحت فنی نکات لازم را به بازیکنانش منتقل کرد و ملی پوشان اندک اندک توانستند خودشان را در ست دوم پیدا کنند و فاصله امتیازی را کاهش دهند. بازی با نتیجه ۱۷ بر ۱۴ به سود روس‌ها بود اما ایران با دفاع مناسب این اختلاف را نیز کمتر کرد. در حالی که ایران با آبشارهای قدرتی به کارش ادامه می‌داد قهرمان المپیک لندن کار سرعتی را در دستور کار قرار داد تا با استفاده از سرعتی زنان بلند قامتش اختلاف برابر ایران را حفظ کند.

آرمین تشکری نخستین امتیاز سرویس ایران در این مسابقه را بدست آورد و بازی را ۲۰ بر ۱۹ کرد. روس‌ها یک امتیاز از ایران پیش بودند و حاشیه امنیتی نداشتند.

در امتیازهای پایانی ست دوم بازی بسیار نزدیک پیش می‌رفت و دو تیم با دریافت‌های خوب حریف را کنترل می‌کردند. بازی ۲۳ بر ۲۱ به سود میزبان بود و در نهایت ایران در ست دوم ۲۵ بر ۲۲ تن به شکست داد.

لیگ جهانی والیبال/ شکست امیدوارکننده ایران برابر قهرمان المپیک / والیبال لیگ جهانی والیبال لیگ جهانی 2013 والیبال لیگ جهانی روسیه تیم ملی ایران  / پرتال هواداران والیبال اورمیه

ست سوم: ۲۵ بر ۱۷ ایران

ایران در ست سوم عملکرد بهتری داشت و از حریف ۶ بر ۲ پیش افتاد. ملی پوشان تمرکز بالایی در سرویس و دفاع داشتند و به همین دلیل به راحتی امتیاز بدست می‌آوردند. سرویس‌های خوب فرهاد قائمی دریافت‌های روسیه را به مشکل انداخته بود و ملی پوشان از همین فرصت استفاده می‌کردند و بازی را ۱۰ بر ۲ به سود خود کردند. خولیو ولاسکو سرمربی نام آشنای تیم ملی ایران نیز در کنار زمین شاگردانش را تشویق می‌کرد و از عملکردشان راضی بود.

توپ و میدان در ست سوم برای ایران بود و روس‌ها نمی توانستند کاری از پیش ببرند. توپ‌های دریافتی قهرمان المپیک یکی پس از دیگری برای ایران امتیاز داشت تا اینکه بالاخره سرویس فرهاد قائمی به بیرون رفت و روس‌ها طلسم امتیاز دو را شکستند. ملی‌پوشان در سرویس به مشکل خورده بودند و فاصله امتیازی به سود روس‌ها کمتر می‌شد.

ایران در ادامه به آبشارهای قدرتی روی آورد و کاملا موفق بود. ایران توپ‌های دریافتی را یکی پس از دیگری به زمین روس‌ها می‌چسباند و ۱۷ بر ۷ از قهرمان المپیک پیش افتاد. فاصله امتیازی برای ایران خوب بود و حاشیه امنیت مناسبی برای قهرمان آسیا بدست آمده بود. روسیه با از دست دادن امتیازهای زیاد به دنبال تمرکز در مسابقه‌اش بود که با تغییر سیستم دفاعی توانست شرایطش را بهتر کند. با این حال ایران ۱۹ بر ۸ از میزبانش پیش بود. روس‌ها که فاصله را زیاد می‌دیدند رو به سرویس‌های قدرتی آوردند و موفق شدند فاصله امتیازی را کاهش دهند.

ایران به امتیاز ۲۱ رسید و دوباره در این امتیاز باقی ماند و روس‌ها فاصله خود با مهمان را کاهش می‌دادند. بازی ۲۱ بر ۱۴ به سود ایران بود که سرویس اشتباه روس‌ها امتیازی دیگر برای ایران رقم زد و در نهایت قهرمان آسیا توانست پس از پنج ست مسابقه برابر قهرمان المپیک حریف نامدار خود را شکست دهد و ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی برسند.

ست چهارم: ۲۵ بر ۱۸ روسیه

روسیه ست چهارم را با امتیازآوری آغاز کرد. ایران در ست چهارم تمرکز نداشت و تا امتیاز دهم توانست با روسیه گام به گام حرکت کند ولی پس از آن تسلیم برنامه‌های قهرمان المپیک بود. روس‌ها به خوبی پیش می‌رفتند و امتیازآوری می‌کردند. ایران در دفاع و حمله پرمشکل بود و فاصله امتیازی را از دست داد. بازی ۱۷ بر ۱۱ به سود ایران بود که خولیو ولاسکو زمان استراحتی برای شاگردانش گرفت.

با بازگشت ملی پوشان به زمین شرایط ایران بهتر شد اما بازهم دریافت خوب روس‌ها کار را برای ملی پوشان ایران دشوار می‌کرد. روسیه در ست چهارم توپ و میدان را در اختیار داشت و ۲۰ بر ۱۵ از حریفش پیش افتاد. ملی پوشان تمرکز خود در ست چهارم را از دست داده بودند و همین مساله فرصتی بود تا تیم با تجربه روسیه به سادگی از ایران امتیاز بگیرد. روس‌ها در نهایت از اشتباه‌های بازیکنان ایران استفاده کردند و با پیروزی ۲۵ بر ۱۸ در ست چهارم دومین دیدار برابر ایران را نیز با برد پشت سر گذاشت.

تیم ملی ایران سی و یکم خرداد و یکم تیر میزبان صربستان خواهد بود.


.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 27224
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • قالب میهن بلاگ
  • قالب وبلاگ